KUALA LUMPUR, 13 APRIL 2021 – YBhg. Datuk Seri Haji Mahadi bin Che Ngah, Datuk Bandar Kuala Lumpur telah turun padang untuk melihat sendiri proses pengagihan makanan di Pusat Khidmat Gelandangan Medan Tuanku, Kuala Lumpur.
Makanan sumbangan oleh NGO ini telah diagihkan kepada golongan yang memerlukan dengan pematuhan SOP dan berada dalam keadaan yang teratur. Tinjauan terhadap 2 lagi pusat pengagihan iaitu di Pusat Transit Gelandangan, Jalan Pahang dan Pusat Pembelajaran Komuniti, Chow Kit turut mendapati proses pengagihan berjalan lancar dan dalam keadaan teratur.
Datuk Bandar Kuala Lumpur menzahirkan rasa puashatinya terhadap proses pengagihan makanan di ketiga-tiga pusat ini dan menyeru pihak yang ingin menyalurkan sumbangan supaya menyalurkannya menerusi pusat-pusat ini.
DBKL kini tidak lagi membenarkan mana-mana pihak yang ingin menyumbang makanan atau barangan kepada golongan gelandangan secara terus di lapangan.
Mereka perlu menyumbangkannya menerusi pusat-pusat ini bagi tujuan kawalselia. Maklumat bagi tujuan sumbangan boleh hubungi talian 03 26176321 (waktu pejabat sahaja).
Sumber: https://www.facebook.com/dbkl2u