KENYATAAN NESTLE MALAYSIA MENGENAI PENIPUAN

Kami telah dimaklumkan tentang Peraduan MILO Ramadan yang menawarkan hadiah wang tunai kepada orang ramai setelah melengkapkan borang soal selidik. Sila ambil perhatian bahawa pesanan ini merupakan penipuan yang bertujuan untuk memperdayakan orang ramai.

Nestlé memandang serius perkara tersebut dan telah melaporkan kes ini kepada pihak berkuasa yang berkenaan.

Jika anda menerima siaran atau pesanan seperti ini, atau mengenali orang lain yang telah menerima pesanan :

JANGAN kongsi siaran tersebut
JANGAN berikan apa-apa maklumat peribadi (contoh: nombor akaun bank)
JANGAN membuat apa-apa bayaran

Sila hanya rujuk laman web rasmi MILO kami untuk peraduan di www.milo.com.my. Jika ragu-ragu atau memerlukan maklumat atau penerangan lanjut, segera hubungi Pusat Perkhidmatan Pengguna Nestlé di www.nestle.com.my/contactus atau 1-800-883-433.

Sumber: Nestle Malaysia

Artikel/Berita Terkini

SUAMI ISTERI DIDAKWA PERDAGANG DUA WANITA WARGA ASING

Suami isteri didakwa di Mahkamah Sesyen hari ini atas dua pertuduhan memperdagangkan dua wanita warga asing bagi tujuan eksploitasi kerja, …
Maklumat Lanjut

PROGRAM PENGURUSAN KESELAMATAN BERASASKAN KOMUNITI (CBSM) DAERAH MEMBAKUT

Pada 27 April 2024 (Sabtu), MKN Sabah, melalui Pejabat Wilayah telah mengadakan Program Community  Based Security Management (CBSM) yang bertempat …
Maklumat Lanjut

‘JANGAN MUDAH TERPEDAYA TAWARAN PAKEJ PELANCONGAN MURAH DI MEDIA SOSIAL’ – MATTA

Sikap pengguna yang tidak membuat pemeriksaan menyeluruh latar belakang sesebuah syarikat yang menawarkan pakej pelancongan mendedahkan mereka kepada menjadi mangsa …
Maklumat Lanjut