PAMPASAN KEPADA PENGGUNA LRT

Pihak Rapid Rail telah mengumumkan pemberian tambang percuma untuk setiap hari gangguan perkhidmatan kepada pengguna LRT Laluan Kelana Jaya. Sebahagian perkhidmatan LRT Laluan Kelana Jaya telah digantung selama lima (5) hari, namun pengguna akan diberi perjalanan percuma selama tujuh (7) hari. Ini akan dilaksanakan seperti berikut*: –

Pengguna My50

  • Pengguna akan diberi tambahan perjalanan percuma selama tujuh (7) hari apabila memperbaharui pas My50 setelah tamat tempoh. Pembaharuan boleh dilakukan bermula 21 November hingga 20 Disember 2022.
  • Pengguna perlu kemana-mana Pejabat Khidmat Pelanggan di stesen LRT, MRT, Monorel dan BRT dan Pegawai Khidmat Pelanggan akan membuat pengesahan.
  • Bagi pelanggan pas My50 yang tamat tempoh di antara Isnin 14 November hingga Ahad 20 November 2022, boleh menggunakan pas seperti biasa tanpa sebarang caj. Sila pastikan sekurang-kurangnya RM5.00 nilai tersimpan dikekalkan di dalam pas.

Pengguna Kad Touch ‘n Go

  • Pengguna kad Touch ‘n Go yang menggunakan perkhidmatan Laluan Kelana Jaya boleh menggunakan kad seperti biasa tanpa sebarang caj di antara Isnin 14 November hingga Ahad 20 November 2022 dengan syarat destinasi mula atau akhir adalah di mana-mana stesen Laluan Kelana Jaya.
  • Sila pastikan sekurang-kurangnya RM5.00 nilai tersimpan dikekalkan di dalam kad.

Pengguna Token

  • Semua pengguna yang menggunakan perkhidmatan Laluan Kelana Jaya dari Isnin 14 November sehingga Ahad 20 November layak untuk menikmati tambang percuma.
  • Pengguna perlu kemana-mana Pejabat Khidmat Pelanggan di stesen LRT, MRT, Monorel dan BRT untuk mendapatkan token khas perjalanan sehala, dengan syarat destinasi mula atau akhir adalah di mana-mana stesen Laluan Kelana Jaya.

Untuk maklumat lanjut, sila hubungi pihak Rapid Rail di suggest@rapidkl.com.my atau hubungi 03-7885 2585 pada hari Isnin hingga Jumaat, dari 7.00 pagi hingga 8.30 malam, Sabtu hingga Ahad dan Cuti Umum dari 7.00 pagi hingga 5.30 petang.

Prasarana dan Rapid Rail ingin mengucapkan terima kasih kepada semua diatas kesabaran anda ketika tempoh yang sangat mencabar ini dan juga merakamkan setinggi-tinggi penghargaan kepada semua yang telah menghulurkan bantuan dan sokongan terutama sekali pihak Smart Selangor, MARA Liner, Dewan Bandaraya Kuala Lumpur dan juga rakyat Malaysia yang telah memberi bantuan kepada penumpang-penumpang yang terjejas.

Prasarana dan Rapid Rail sekali lagi memohon maaf kepada semua rakyat Malaysia yang terkesan akibat gangguan perkhidmatan LRT Laluan Kelana Jaya. Segala usaha akan diambil bagi memastikan gangguan seumpama ini tidak akan berulang.

 

SUMBER: Rapid KL

Artikel/Berita Terkini

REFORMASI PERKHIDMATAN AWAM TANPA PELAKSANAAN BERKESAN SEKADAR ‘DOKUMEN TANPA ROH’

Sejarah pentadbiran awam Malaysia menyaksikan pelbagai isu yang berakar umbi dalam sistem birokrasi. Salah satunya adalah pengenalan awal tentang kelemahan …
Maklumat Lanjut

PERHILITAN TERENGGANU KAWAL KAWASAN EKORAN KES KEMATIAN DIPIJAK GAJAH

Jabatan Perlindungan Hidupan Liar dan Taman Negara (Perhilitan) Terengganu, meneruskan kawalan dan pemantauan di kawasan sekitar Kampung Basung, selepas seorang …
Maklumat Lanjut

KESAN KENAIKAN HARGA BARANG: IMPAK KEPADA RAKYAT

Topik kesan kenaikan harga barang merupakan antara topik hangat yang sering dibincangkan sejak kebelakangan ini. Walaupun sudah beberapa tampuk kepimpinan …
Maklumat Lanjut