CARA MEMBUAT PANGGILAN MENGGUNAKAN TALIFON KECEMASAN SEMASA DI LEBUHRAYA PLUS

Sekiranya anda memerlukan bantuan atau mengalami kecemasan semasa perjalanan, PLUS telah menyediakan telefon kecemasan pada setiap 2 kilometer di sepanjang lebuh raya.

Anda hanya perlu tekan butang dan menunggu arahan sebelum dihubungkan secara automatik kepada Pusat Pemantauan Trafik PLUS yang beroperasi 24 jam.

Selain menggunakan telefon kecemasan, anda juga boleh menghubungi PLUS sama ada melalui Aplikasi PLUS, talian PLUSline di 1800-88-0000 atau PUTRI Chatbot untuk mendapatkan bantuan.

Semoga panduan ini dapat membantu anda sekiranya menghadapi kecemasan atau kerosakan kenderaan di sepanjang lebuh raya.

#SOPDipatuhi

#PLUS_Safety

#PLUS_Comfort

#KitaJagaKita

Kementerian Kerja Raya Malaysia

Lembaga Lebuhraya Malaysia

Malaysian Institute Of Road Safety Research (MIROS)

Sumber: FB PLUS Malaysia https://www.facebook.com/PLUSMalaysiaBerhad

 

Artikel/Berita Terkini

𝗪𝗔𝗬𝗔𝗡𝗚 𝗣𝗔𝗖𝗔𝗞 – 𝗠𝗔𝗟𝗕𝗔𝗧𝗧

DASAR KESELAMATAN NEGARA (DKN) 2021-2025 NILAI TERAS KESELAMATAN NEGARA 4: TADBIR URUS YANG BAIK (Integrasi Dasar & Operasi) MALBATT Sebuah …
Maklumat Lanjut

𝐏𝐑𝐎𝐆𝐑𝐀𝐌 𝐉𝐔𝐀𝐋𝐀𝐍 𝐑𝐀𝐇𝐌𝐀𝐇 𝐁𝐄𝐑𝐆𝐄𝐑𝐀𝐊 𝐌𝐀𝐃𝐀𝐍𝐈

DASAR KESELAMATAN NEGARA (DKN) 2021-2025 NILAI TERAS KESELAMATAN NEGARA 4: TADBIR URUS YANG BAIK (Integrasi Dasar & Operasi) Program Jualan …
Maklumat Lanjut

𝐏𝐑𝐎𝐆𝐑𝐀𝐌 𝐉𝐔𝐀𝐋𝐀𝐍 𝐑𝐀𝐇𝐌𝐀𝐇 𝐁𝐄𝐑𝐆𝐄𝐑𝐀𝐊 𝐌𝐀𝐃𝐀𝐍𝐈

DASAR KESELAMATAN NEGARA (DKN) 2021-2025 NILAI TERAS KESELAMATAN NEGARA 4: TADBIR URUS YANG BAIK (Integrasi Dasar & Operasi) Program Jualan …
Maklumat Lanjut