PEKELILING PERKHIDMATAN PEMBERIAN DAN PENERIMAAN HADIAH DALAM PERKHIDMATAN AWAM DIPINDA

DASAR KESELAMATAN NEGARA 2021-2025

NILAI TERAS KESELAMATAN NEGARA 4: TADBIR URUS YANG BAIK (Pencegahan Rasuah dan Pengukuhan Integriti)

Kerajaan sentiasa peka terhadap fungsi dan keperluan semasa berkaitan perkhidmatan awam supaya kekal relevan melaksanakan dasar dan keputusan Kerajaan demi kemaslahatan masyarakat. Sebagai “jentera kerajaan”, penjawat awam haruslah membudayakan amalan murni dan melaksanakan tugasan yang diamanahkan dengan sebaik-baiknya.

Bagi memperkasa integriti penjawat awam, Datuk Seri Mohd Shafiq Abdullah, Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam menjelaskan bahawa draf pindaan terhadap pekeliling perkhidmatan berkaitan garis panduan pemberian dan penerimaan hadiah dalam perkhidmatan awam telah dihantar kepada Jabatan Peguam Negara untuk kelulusan.

Sumber : Bernama

Artikel/Berita Terkini

SINDIKET TIPU PELABURAN DI TIKTOK TUMPAS, LAPAN DITAHAN

KUALA LUMPUR, 3 MEI: Sindiket penipuan pelaburan yang aktif melalui aplikasi TikTok bagi menjerat mangsa, tumpas apabila polis menahan lapan …
Maklumat Lanjut

SEMAKMULE KESAN LEBIH 190,000 AKAUN ‘KELDAI’ DIGUNAKAN SCAMMER

KUALA LUMPUR: Sebanyak lebih 1.9 juta carian akaun bank dan nombor telefon digunakan sindiket penipuan direkodkan Jabatan Siasatan Jenayah Komersil …
Maklumat Lanjut

WASPADA PENIPUAN TAWARAN RUMAH SABAH MAJU JAYA, PPRT

SANDAKAN (2 Mei): Penduduk kawasan Batu Sapi dinasihati agar tidak mudah terpedaya dengan penipuan mengenai pembinaan rumah Sabah Maju Jaya (SMJ), …
Maklumat Lanjut