CARA MEMBUAT PANGGILAN MENGGUNAKAN TALIFON KECEMASAN SEMASA DI LEBUHRAYA PLUS

Sekiranya anda memerlukan bantuan atau mengalami kecemasan semasa perjalanan, PLUS telah menyediakan telefon kecemasan pada setiap 2 kilometer di sepanjang lebuh raya.

Anda hanya perlu tekan butang dan menunggu arahan sebelum dihubungkan secara automatik kepada Pusat Pemantauan Trafik PLUS yang beroperasi 24 jam.

Selain menggunakan telefon kecemasan, anda juga boleh menghubungi PLUS sama ada melalui Aplikasi PLUS, talian PLUSline di 1800-88-0000 atau PUTRI Chatbot untuk mendapatkan bantuan.

Semoga panduan ini dapat membantu anda sekiranya menghadapi kecemasan atau kerosakan kenderaan di sepanjang lebuh raya.

#SOPDipatuhi

#PLUS_Safety

#PLUS_Comfort

#KitaJagaKita

Kementerian Kerja Raya Malaysia

Lembaga Lebuhraya Malaysia

Malaysian Institute Of Road Safety Research (MIROS)

Sumber: FB PLUS Malaysia https://www.facebook.com/PLUSMalaysiaBerhad

 

Artikel/Berita Terkini

LEBIH 90 PERATUS MYKIOSK DI NEGERI SEMBILAN SUDAH DIISI

Lebih 90 peratus kios MyKiosk di bawah Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan (KPKT) di Negeri Sembilan telah diisi dengan peniaga …
Maklumat Lanjut

TEMA HARI KEBANGSAAN DAN HARI MALAYSIA 2025

MALAYSIA MADANI: RAKYAT DISANTUNI dipilih sebagai tema sambutan Hari Kebangsaan dan Hari Malaysia (HKHM) 2025. RASIONAL TEMA Cerminan visi kerajaan …
Maklumat Lanjut

𝗝𝗔𝗡𝗚𝗔𝗡 𝗕𝗘𝗥𝗜 𝗠𝗔𝗞𝗟𝗨𝗠𝗔𝗧 𝗕𝗔𝗡𝗞 𝗞𝗘𝗣𝗔𝗗𝗔 𝗠𝗔𝗡𝗔-𝗠𝗔𝗡𝗔 𝗣𝗜𝗛𝗔𝗞

DASAR KESELAMATAN NEGARA (DKN) 2021-2025 NILAI TERAS KESELAMATAN NEGARA 4: TADBIR URUS YANG BAIK (Integrasi Dasar & Operasi) JANGAN BERI …
Maklumat Lanjut