PASCA BANJIR @ KUALA LUMPUR – DATUK BANDAR BELUM PUASHATI

KUALA LUMPUR, 26 DISEMBER 2021- Datuk Bandar Kuala Lumpur, Datuk Seri Haji Mahadi bin Che Ngah menyatakan pada malam ini bahawa beliau masih belum berpuashati dengan tahap pembersihan pasca banjir di Kuala Lumpur.Hasil tinjauan beliau lebih 3 jam pada malam 26 Disember 2021 di beberapa lokasi yang ditenggelami banjir tempohari mendapati masih banyak longgokan sampah yang tidak dibersihkan.

 

Longgokan sampah didapati adalah sampah lama dan bukan baharu dan ini meyakinkan beliau bahawa tindakan pembersihan masih belum menyeluruh. Beliau meminta pihak-pihak yang terbabit khususnya kontraktor pembersihan untuk lebih aggresif dan pantas melakukan tindakan pembersihan. Sampah-sampah tersebut bukan sahaja sampah domestik dan pukal tetapi juga di tebing-tebing sungai. Aset dan tenaga kerja DBKL telah membantu tetapi beliau kesal tindakan pembersihan masih perlahan. Ini tidak sepatutnya berlaku di sebuah bandaraya menurut beliau.

 

Kawasan-kawasan yang ditinjau oleh beliau adalah di sekitar Jalan Tiong Nam, Jalan Kassipillay dan Jalan Kg. Pasir, Lembah Pantai. Beliau turut meninjau semula ke kawasan cerun yang runtuh di Kondominium Seri Duta 1 dan Bangsar Indah bagi mendapatkan maklumat dan tindakan terkini.

 

Beliau berharap tindakan pembaikan segera dapat dilaksanakan di kedua-dua kawasan yang terbabit. Beliau mengakhiri tinjauan pada jam 12:30 tengah malam tadi.

 

SUMBER: FB DEWAN BANDARAYA KUALA LUMPUR  https://www.facebook.com/dbkl2u

Artikel/Berita Terkini

SUAMI ISTERI DIDAKWA PERDAGANG DUA WANITA WARGA ASING

Suami isteri didakwa di Mahkamah Sesyen hari ini atas dua pertuduhan memperdagangkan dua wanita warga asing bagi tujuan eksploitasi kerja, …
Maklumat Lanjut

PROGRAM PENGURUSAN KESELAMATAN BERASASKAN KOMUNITI (CBSM) DAERAH MEMBAKUT

Pada 27 April 2024 (Sabtu), MKN Sabah, melalui Pejabat Wilayah telah mengadakan Program Community  Based Security Management (CBSM) yang bertempat …
Maklumat Lanjut

‘JANGAN MUDAH TERPEDAYA TAWARAN PAKEJ PELANCONGAN MURAH DI MEDIA SOSIAL’ – MATTA

Sikap pengguna yang tidak membuat pemeriksaan menyeluruh latar belakang sesebuah syarikat yang menawarkan pakej pelancongan mendedahkan mereka kepada menjadi mangsa …
Maklumat Lanjut